Wednesday, January 7, 2009

Save Al-Quds...!!!


Sudah sebelas hari Palestin diserang dan dibedil bertalu-talu oleh tentera rejim zionis Israel. Jika pada mulanya hanya serangan udara dilakukan, tetapi sekarang ini serangan darat pula bermula. Semua umat manusia menyedari hal ni berlaku khususnya umat Islam di seluruh dunia..tapi semuanya mendiamkan diri, memejamkan mata, memekakkan telinga, membisukan mulut seolah-olah tiada ape yang berlaku di Palestin..seolah-olah peperangan yang berlaku di Palestin tu hanya macam budak-budak main permainan perang-perang., takde ape yang perlu dirisaukan...Tapi hakikatnya dah beratus-ratus umat Islam Palestin telah syahid demi mempertahankan negara & juga agama Islam daripada rejim zionis Yahudi laknatullah. Ibu bapa kehilangan anak-anak mereka, ada juga anak-anak yang kehilangan ibu bapa mereka. Adik beradik berpisah, sahabat handai syahid di jalan Allah..itulah yang berlaku sekarang di Palestin..mayat-mayat umat Islam yang syahid bergelimpangan di jalan-jalan raya. Umat Islam di tembak tanpa belas kasihan tak kira usia..yang tua mahupun yang muda..laki atau wanita..kafir laknatullah hanya mempunyai 1 tujuan, menghapuskan umat Islam.



Kita yang tak berhadapan dengan situasi mereka di Palestin ni semestinya tak merasai penderitaan yang mereka hadapi..mungkin kita hanya mampu matah je ngan tindakan rejim zionis tu tapi marah hanya tinggal marah.Takde tindakan selanjutnye untuk membantu mereka yang ade di Palestin tu. Mati mereka tu mati syahid..insyaAllah.



Pentadbiran Bush meninggalkan legasi yang memalukan dengan sikap tak ambil peduli terhadap pembunuhan beramai-beramai di Gaza. Walaupun pada mulanya Presiden Amerika Syarikat yang baru, Barack Obama nampak seperti memberi sinar baru terhadap Palestin dan negara-negara Islam yang lain, tapi tindakannya mendiamkan diri terhadap siri pencerobohan Israel terhadap Gaza menunjukkan sikapnye sama saje ngan presiden US yang terdahulu..

Kelemahan ketara umat Islam sekarang kerana kita tak bersatu padu menentang orang-orang kafir yang mengancam Islam..tak seperti ketika zaman RAsulullah dulu..setiap umat Islam bersatu padu mencurahkan segala tenaga untuk menegakkan Islam. Mereka tak mengimpikan kehidupan mewah serta selesa di dunia ni..bagi mereka syahid fi sabilillah adalah cita-cita utama mereka ketika berperang..mereka tak pernah takut ketika berperang walaupun jumlah umat Islam sikit berbanding dengan tentera kafir. Tapi kemenangan tetap berpihak kat tentera Islam..kerana ape???? Jawapannya mudah, berjuang kerana Allah..mereka berjuang bukan kerana nama, pangkat atau harta..mereka berjuang demi 1 kalimah tauhid..mereka berjuang demi menegakkan daulah islamiyah..itu yang ade dalam diri mereka..mereka tak gentar walaupun mereka terpakse mengorban nyawa mereka..kerana mereka tau, syahid tu adalah 1 hadiah dari Allah terhadap mereka yang berjuang di jalan Allah & di janjikan syurga.

Tapi kita lihat umat Islam ada masa kini, especially negara-negara arab yang berdekatan ngan Palestin, mereka hanya mendiamkan diri tanpa sedikit pun ambil tindakan untuk menolong sahabat-sahabat sesama Islam yang sedang ditindas..yang sedang bertarung ngan nyawa untuk memperjuangkan Islam..

Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud : "Akan sentiasa ada segolongan dari umatku yang menegakkan kebenaran dan berjuang menentang musuh mereka. Barang siapa yang cuba menghampakan mereka tidak sesekali akan dapat melukakan mereka mahupun oleh kesusahan yang menimpa mereka sehingga datang keputusan Allah. Dan mereka akan tetap sedemikian. Maka para sahabat bertanya, 'Wahau Rasulullah, di manakah mereka ini'. Sabda Baginda, 'Mereka berada di Baitul Maqdis dan sekitar Baitul Maqdis."

Marilah kite sama-sama berdoa, melakukan solat hajat beserta qunut nazilah memohon bantuan dari Allah agar bantuan dari Allah segera tiba untuk membantu umat-umat Islam di Palestin dan menghancurkan kekejaman rejim zionis kafir laknatullah tu..kite juga mengharapkan agar seluruh umat Islam dapat bersatu terutamanya pemimpin-pemimpin negara Islam agar dapat membantu saudara-saudar seIslam kite di Palestin tu dengan seluruh kudrat tenaga kite.



"Ya Allah, sebagaimana Engkau pernah meghantar burung-burung ababil menghancurkan tentera bergajah Abrahah, maka kami memohon kepada Mu ya Allah, turunkanlah bantuanMu kali ini kepada orang-orang Islam di Palestin yang sedang berjuang mempertahankan agamaMu yang suci ini ya Allah dari golongan-golongan kafir laknatullah".

Wallahua'lam.

8 comments:

geng sardin on January 9, 2009 at 11:50 PM said...

Ucapan yg menyentuh hati. Agaknye berapa ramai yg baca post ni? Sedih rasernye bila segelintir umat islam khususnya di malaysia bersikap tidak ambil peduli..cuma tahu mengutuk shj..tp doa nye tidak.bile tgk berita, tau menyumpah je sedangkan Allah telah sebut dlm al Quram bhw org2 yahudi akan dijanjikan azab yg pedih. Sedih rasernye bile kite lihat lps abis berita, yg lain kembali sibuk dengan perkara2 lagha.bile kita lihat kembali contoh di libya,di mana mujahidin di bawah pimpinan as syahid umar mukhtar mengikat kaki mereka sendiri supaya tak bleh lari dari medan jihad.semangat ini lah yg kite mahukan..sekurang2 nya kita boleh berdoa, mungkin bg yg kuat, pulaukan brg2 yg tersenarai. Itu juga dikira jihad. Takkan itu pun kita tak mampu..

محمد حفيظي بن حاج عبد الرحمن on January 10, 2009 at 12:34 AM said...

nak wat cmne..dah tu la sikap umat manusia zaman skrg ni (termasukla aku..harap2 aku cepat sedar dari mimpi indah dunia ni)..memang mudah kesian..tapi just kesian jela. Takde tindakan di ambil.Maybe salah 1 sebab psl kite tak pernah merasa ape yang umat alestin rase..kite tak pernah rase mcm mane rasenye hidup dlm peperangan..kite tak merase mcm mane rasenye sahabat2 kite di palsetin di diperlakukan mcm binatang..tu sebab kite tak rase pape pun.sedangkan negara2 arab yg lain pun boleh memejamkan mata tanpa beri sebarang bantuan,malah menyekat rakyat2 mereka utk tolong berjuang mempertahankan islam di palestin.Tula umat islam akhir zaman..tapi insyaAllah,,janji rasulullah pasti akan berlaku..dimana yahudi akan lari menyembunyikan diri dibelakan2 pokok dan batu utk menyelamatkan diri dari dibunuh oleh umat islam..sehinggakan pokok pun mampu berkata bahawa yahudi menyorok dibelakngnye..insyaAllah kemenangan pasti memihak pada umat islam.

geng sardin on January 10, 2009 at 11:40 AM said...

Kembalilah kpd ajaran al-Quran. Kita berjihad lah sekadar yg kita mampu. Kalu kita hanya mampu berdoa, teruskan berdoa. Beristiqamah dgn usaha kita. Kalu kita mampu adakan program spt AMAN PALESTIN atau baru2 ni PEDULI PALESTIN yg dianjurkan Jemaah Islah Malaysia, JIM itu juga dikira jihad. Semoga usaha kita diberkati Allah, dan dpt pahala berjihad walaupun tidak mengangkat senjata. amin..

Anonymous said...

assalammualaikum to my respected and beloved brother...

i was moved by your comment and views on current issues on palestine..

indeed israel zionist laknatullah using their shear forces against unarmed palestinian in ghazzah are unacceptable..with death toll reach 854 and it will keep increasing because of forces campaign by Israel Occupation Force, IOF

all of 854 ++ syuhada' are under the blessing of HIM

how about us?have we done enough to help them?

Book 1, Number 0079:

It is narrated on the authority of Tariq b. Shihab: It was Marwan who initiated (the practice) of delivering khutbah (address) before the prayer on the 'Id day. A man stood up and said: Prayer should precede khutbah. He (Marwan) remarked, This (practice) has been done away with. Upon this Abu Sa'id remarked: This man has performed (his duty) laid on him. I heard the Messenger of Allah as saying: He who amongst you sees something abominable should modify it with the help of his hand; and if he has not strength enough to do it, then he should do it with his tongue, and if he has not strength enough to do it, (even) then he should (abhor it) from his heart, and that is the least of faith.

...lets unite the ummah...

from teluk intan to lboro

NaDiaHaNuM~ on January 11, 2009 at 12:10 PM said...

:'(
mmg sgt menyayat hati..
tp,ape lah yg kite mampu buat selain berdoa + boikot brg mereka..
smoga Allah turunkan bantuan pada rakyat Palestin..aminn...

محمد حفيظي بن حاج عبد الرحمن on January 11, 2009 at 3:19 PM said...

salam to brother rahil..

i agree with u..
first we must unite among us..between muslim..
because if we dont have strongly bonded between us, kuffar easily can manipulate and destroy us like our friends at gaza..

May Allah gives us a strength to face this problem.
Allahu Akbar..!!!!

محمد حفيظي بن حاج عبد الرحمن on January 11, 2009 at 3:25 PM said...

to NadiahHanum:
yups...mungkin kite tak mampu nak angkat senjata pergi ke gaza utk berjihad menentang yahudi..tapi jangla sampai kite hanya berdiam diri tak wat pape..kalo hanya mampu utk berdoa,maka kite wajib berdoa demi saudara2 islam kite kat sane..doa org terinaya ni mudah di makbulkan Allah.InsyaAllah pertolongan Allah akan tiba jua suatu hari nanti..

geng sardin on January 12, 2009 at 10:26 PM said...

teruskan amalan kita..beristiqamah dalam usaha kita..agaknye berapa ramai org kite yg menangisi saudara kite di palestin?
berapa ramai orang kita yg sebak bile dibacakan doa qunut nazilah pd hari jumaat lepas?

 

Re-Engineering of Islamic Life Copyright © 2009 Gadget Blog is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal